1. İADE PROSEDÜRÜ
  1. Kredi kartı taksidiyle alınan ürünlerin tutar iadesinde; Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, Alıcı ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka Alıcı'ya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. Satıcı bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların Alıcı'nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. Alıcı'nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve Alıcı iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
  2. Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda Satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği Alıcı 'ya nakit para ile ödeme yapamaz. Satıcı, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, Satıcı ilgili tutarı Banka'ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince Alıcı'ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, Satıcı'nın Banka'ya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
  3. Havale/EFT yoluyla alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği Alıcı'ya nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka'ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince Alıcı'ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.
  4. Alıcı, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

     

    1. CAYMA HAKKI
  5. Alıcı, Ürünlerin kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (ondört) gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin Ürünleri reddederek cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar Satıcı’ya aittir.
  6. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

    a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, Alıcı'nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

    b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, Alıcı'nin veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

    c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, Alıcı'nin veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.

  7. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise Alıcı'nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir
  8. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin, 14 (ondört) günlük süre içinde Satıcı'ya yazılı olarak, Satıcı'ya ait faks, telefon veya elektronik posta veya kalıcı veri saklayıcısı ile yapılması ve Ürünün 6. madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması gerekir.
  9. Bu hakkın kullanılması halinde,
    1. Alıcı’ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
    2. İade formu (internet sitesi içerisinde bulunmaktadır), 385 sayılı V.U.K. Genel Tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için tarafınıza göndermiş olduğumuz iade bölümü bulunan faturada ilgili bölümlerin eksiksiz olarak doldurulması ve imzalandıktan sonra tarafımıza ürün ile birlikte geri gönderilmesi gerekmektedir.
    3. İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
  10. Satıcı veya sağlayıcı, cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden Alıcı’ya seçenek de sunabilir.  İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda Satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.
  11. Ürünün iade alınmasıyla ilgili olarak, Satıcı’nın yetki verdiği lojistik firması Satıcı tarafından görevlendirilir.
  12. Ürünün satıcının yetkilendirmediği lojistik firmasıyla geri gönderilmesi durumunda Satıcı lojistik giderlerini karşılamaz. Bu tür geri gönderme durumunda ürünün hasarlanması vb. durumlardan Alıcı sorumludur.
  13. Ürünün iade alınmasından önce demontaj işlemi yapılması gerekiyorsa, bu işlem Satıcı’nın yetkilendirdiği servis merkezi tarafından yapılır. Alıcı’nın Satıcı tarafından yetkilendirilen servis merkezinden başka bir firmaya demonte ettirmesi ve/veya kendisi demonte etmesi durumunda ürün geri alınmaz.
  14. Cayma Hakkının kullanılması halinde,
    1. İade edilecek Ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak cayma hakkının kullanıldığı günü takip eden 10 (on) gün içinde Satıcı’ya teslim edilmesi ve 20 günlük süre içerisinde ürünü iade alması gerekmektedir.
    2. Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasında itibaren en geç 14 (ondört) günlük süre içerisinde toplam bedeli ve Alıcı’yı borç altına sokan belgeleri Alıcı’ya iade etmekle yükümlüdür.
    3. Alıcı’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle Ürünlerin değerinde bir azalma olursa veya iade imkansızlaşırsa Alıcı kusuru oranında Satıcı’nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür.

       

      1. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
  15. Aşağıda sayılan ürünlerde cayma hakkı kullanılamaz:
    1. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan ürün veya hizmetler
    2. Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler
    3. Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek ürünler
    4. Sağlık veya hijyen açısından iadesi uygun olmayıp, tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ürünler
    5. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler
    6. Malın tesliminden sonra ambalajın açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemeleri ve tek kullanımlık kopyalanabilir yazılım ve programlar
    7. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete, dergi gibi süreli yayınlar
    8. Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin ürün ve hizmetler
    9. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve Alıcı’ya anında teslim edilen gayri maddi ürünler
    10. Niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler
    11. Mevzuatta cayma hakkının kullanılamayacağı belirlenen diğer ürünler
  16. Aşağıdaki ürünlerin iade edilebilmesi ise, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış ve denenmemiş olması şartına bağlıdır.
    1. Her türlü kozmetik ürün
    2. İç giyim ürünleri
    3. Her türlü kişisel bakım ürünü
    4. Her türlü yazılım ve programlar
    5. DVD, VCD, CD ve kasetler
    6. Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.)
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. Bu internet sitesini kullanarak bu çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz.